Derfor er det værd at investere i reklameartikler

Arbejdsgruppe

Det er svært at vurdere værdien af reklameartikler. Det inkluderer alt fra papkrus med logo til nye visitkort. Det er ikke noget, du kan måle effekten af. Det har du mulighed for, hvis du reklamerer på nettet. Derfor er der mange virksomheder, der fravælger at investere i diverse reklameartikler som følge af den varierende virkning.

På trods af, at det er vanskeligt at måle værdien af reklameartikler, så er det ikke ensbetydende med, at det ikke er værd at investere i. Din virksomheds logo er repræsenteret på disse reklameartikler, og det giver naturligvis en vis værdi. Det problematiske består dog i, at du som sagt ikke kan måle på denne værdi.

Forøger værdien af dit brand

Reklameartikler med virksomhedslogo forøger værdien af dit brand. Jo mere disse artikler spredes, desto mere værdi kan de tilføre dit brand. Derfor bør du ikke tøve med at investere i reklameartikler. Det er dog ikke ensbetydende med, at du blot skal investere i alskens typer reklameartikler. Det skal selvfølgelig gøres med omhu.

Som angivet ovenfor, så er papkrus med logo et oplagt valg. De fleste har en tendens til at anskue det krus, de drikker kaffe af. Samtidig er det transportable krus noget, som kunder, leverandører og samarbejdspartnere kan tage med. Derfor er det noget, der kan styrke dit brand og og dermed også tilføre dit brand højere værdi.

Hvordan får jeg mest ud af mine reklameartikler?

Investerer du penge i reklameartikler, så skal det gøres med omhu. Derfor er det vigtigt, at de udarbejdes med henblik på at kunne tilføre mest mulig værdi. Et papkrus har god plads til promovering af andet end dit logo. Du bør derfor forsøge at gøre plads til dit slogan eller noget af lignende karakter.

Er det umuligt at måle værdien af reklameartikler?

Det er svært, men det er ikke umuligt. Ved at påføre dine reklameartikler et specifikt telefonnummer eller e-mailadresse, kan du se, når kontakten er skabt via én af disse. Det er en lavpraktisk måde at gøre det på, men det kan faktisk give et godt indblik i, hvorvidt du får værdi ud af de reklameartikler, du har investeret i.

Derfor er fysiske reklameartikler ikke noget, der skal afskrives fra marketingbudgettet. Der er ikke andet for end at forsøge.