Sælg mere i din webshop med disse tips

Webshop

Din konverteringsrate er altafgørende for den succes, din webshop oplever. Derfor er det vigtigt, at du arbejder med at forøge den. En højere konverteringsrate medfører, at en større del af dine besøgende konverteres til betalende kunder.

Der findes flere måder, hvorpå konverteringen kan hæves, og at du dermed vil sælge mere i din webshop. Herunder får du en række tips, der kan hjælpe dig med at konvertere en større del af dine besøgende.

1. Informative og sælgende produktbeskrivelser

Det vigtigste aspekt mht. at øge konverteringsraten er at have informative og sælgende produktbeskrivelser. Er du i tvivl om, hvorvidt din webshop halter bagefter konkurrenterne på dette punkt, bør du investere i en professionel korrekturlæser, der kan læse korrektur på dine produktbeskrivelser.

2. Brugervenlig opbygning og design

Konkurrencen på nettet er intens. Der er mange om buddet, og det ved forbrugerne godt. Derfor er det af høj prioritet at give dine potentielle kunder et godt førstehåndsindtryk. Derfor skal webshoppen være visuelt appellerende med en brugervenlig opbygning.

3. Tiltalende købsknapper

Når dine besøgende ruller ned på en produktside, skal deres øje fanges af købsknappen. Mange tror, at det er en myte, men en kraftig og tiltalende købsknap kan være den altafgørende forskel på, hvorvidt det resulterer i et køb eller ej. At hyre en dygtig designer til denne opgave kan derfor nemt blive en god forretning.

4. Opbyg et nyhedsbrev

Ét af de bedste salgsværktøjer for webshops er eget nyhedsbrev. Det er en samling af potentielle (og måske tidligere) kunder, der har udvist en oprigtig interesse i din virksomhed. At udnytte denne salgskanal kan derfor booste salget på din webshop på markant vis. Investér derfor i opbygningen af et nyhedsbrev.

5. Kig på dine trafikkilder

En velbesøgt webshop resulterer typisk i flere salg. Det er dog ikke al trafik, der har relevans. Derfor bør du tage et kig på dine trafikkilder. Betaler du for annoncering på sociale medier med negativ eller lav ROI? I så fald er din målretning forkert, og trafikken er dermed ikke relevant.

6. Overvej influencer marketing

Der er især én disciplin inden for online markedsføring, der hitter for tiden; influencer marketing. Det går – i alt sin enkelthed – ud på at få relevante influencers til at promovere dine produkter. Med hjælp fra de rette personer kan du skabe stor vækst i din webshop. Vær derfor ikke tilbageholdende med at tage fat i relevante bloggere og andre indflydelsesrige personer.